Maltoje, Viduržemio jūros perlo sostinėje Valetoje, vasaros viduryje vyko Europass Mokytojų Akademijos organizuojami Erasmus + programos kvalifikacijos kėlimo kursai „Bring STEAM to Life: How to Build a School Marketspace” (Nešti STEAM į gyvenimą: kaip sukurti mokyklos kūrėjų erdvę), kuriuose dalyvavo mokytojai iš Lenkijos, Portugalijos, Graikijos, Slovakijos Respublikos ir Lietuvos. Lietuvai atstovavo Vilniaus r. Nemenčinės Gedimino gimnazijos fizikos mokytojos Jolita Puncevičienė ir Loreta Tarvydienė. Mokymų vienas iš tikslų, kad dalyviai susikurtų nebrangią „mokyklos kūrėjų erdvę”, atitinkančią mokyklos ugdymo programą.
Kursų metu buvo kalbėta apie „mokyklos kūrėjų erdves“ – fizines arba virtualias, kuriose mokiniai galėtų modeliuoti, kurti projektus, naudodami įvairius įrankius, medžiagas ir technologijas. Tokiose erdvėse mokiniai per praktinį mokymąsi, eksperimentus ir bendradarbiavimą įsitrauktų į STEAM (mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos) dalykus ir ugdytųsi kritinį mąstymą, kūrybiškumą ir problemų sprendimo kompetencijas. „Mokyklos kūrėjų erdvėse“ mokiniai turėtų prieigą prie įvairių išteklių: 3D spausdintuvų, elektronikos, programinės įrangos, pjovimo, gręžimo ir litavimo įrankių. Tai būtų mokslo laboratorijos, medžio dirbtuvių, kompiuterių laboratorijos ir meno kambario junginys. Puikus ir kvalifikuotas pedagogas, kursų direktorius Maltoje (Valeta) Nicolaus Conrad mokė dalyvius, kaip „mokyklos kūrėjų erdvės“ galėtų būti pritaikytos mokymui ir mokymuisi, kaip šias kūrėjų erdves integruoti su mokyklų ugdymo programomis ir kaip tokias erdves kurti, turint minimalius išteklius.
Mokymų metu mokytojos iš Lietuvos Jolita Puncevičienė ir Loreta Tarvydienė turėjo galimybę pristatyti savo „mokyklos kūrėjų erdves“ ir STEAM veiklas per CanSat projektą ir vykdytus Europiniu bei nacionaliniu kokybės ženkleliu apdovanotus „eTwinning” projektus „Makaronų tiltai“ ir „Bepilotis oro balionas radijo ryšiu”. Mokytojos su kursų dalyviais iš Slovakijos sukonstravo katapultą, t. y., svaidymo mašinos modelį, sumontavo medžio apdirbimo mašiną ir padirbėjo prie 3D spausdintuvo. Taip pat susipažino su 3D spausdintuvų galimybėmis tiek pramonėje, tiek vienetiniais 3D gaminiais. Aptarė su kursų dalyviais savo atliktas veiklas su Tinkercard platforma ir susipažino su Hacking STEM ir Astro PI platformomis.
Puiki mokymų erdvė Maltoje paskatino fizikos mokytojas iš Slovakijos Respublikos Zilina miesto bei Lietuvos – Vilniaus r. Nemenčinės ir Utenos – miestų aptarti ESEP platformą ir sukurti tarptautinį „eTwinning“ projektą „Marketspace at school”, kuris skatins mokinius tarpkultūrinio bendradarbiavimo, ugdys kritinį mąstymą, kūrybiškumą ir siekį spręsti inžinerijos ir fizikos problemas.
Inf. Loreta Tarvydienė, Nemenčinės Gedimino gimnazija
Nuotr. Jolita Puncevičienė, Nemenčinės Gedimino gimnazijos
Paskutinis atnaujinimas 2024 8 rugpjūčio – Nemenčinės Gedimino gimnazija