Non scholae sed vitae discimus
  • tėvų forumas
  • Gimnazijos gimtadienis
  • Nordplius_Latvija
  • Kalbų diena
  • Ladygolas
  • Lietuvos veliava
  • #Beactive
  • Mokslo ir žinių šventė
  • 35 laidos
  • Buk saugus

Medijų raštingumas Nemenčinės Gedimino gimnazijoje

Šiuolaikinėje visuomenėje judantys vaizdai – TV laidos, filmai, reklamos, video žaidimai–yra neatsiejama daugumos iš mūsų, ypač jaunimo, kasdienybės dalis. Tačiau labai sudėtinga įvertinti plūstančius vizualios informacijos srautus, norėdami juos analizuoti ir kurti, turime tam įgyti specialių žinių ir įgūdžių. Todėl šiais mokslo metais Nemenčinės Gedimino gimnazijos dešimtokai kartu su anglų kalbos mokytoja Justina Zacharevič dalyvavo projekte ,,Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose”, kuris yra vykdomas Britų tarybos ir VŠĮ ,,Meno avilys” ir įgyvendinamas bendradarbiaujant su Ugdymo plėtotės centru. Projekto metu mokiniai turėjo galimybę sužinoti daugiau apie medijas, ugdyti medijų raštingumo gebėjimus, kritinį mąstymą bei kūrybiškumą.
Pagrindinės projekto veiklos prasidėjo susitikimu su Eglė Čiuoderienė, žaidimų kūrimo studijos „Sneakybox“ plėtros vadove. Eglė skaitė pranešimą apie skaitmenizacijos keliamus iššūkius šiuolaikinei visuomenei. Apžvelgė robotizacijos, dirbtinio intelekto, daiktų interneto, virtualios realybės ir kitus technologinio proveržio aspektus ir atsakė į klausimą, ko reikia, kad technologijos tarnautų žmogui, o ne žmogus joms.


Kitas projekto etapas – pamokos, vedamos pagal prieš tai paruoštą metodinę medžiagą. Pamokų metu mokiniai analizavo kiną, reklamas, kalbėjo apie socialinius tinklus, aptarinėjo video žaidimų įtaką. Vėliau vyko įdomiausia projekto dalis – kūrybinės dirbtuvės Gedimino gimnazijoje. Mūsų gimnazijos tema buvo ,,Kompiuteriniai žaidimai ir jų kūrimas”. Dirbtuvių metu su mokiniais tris dienas dirbo kompiuterinių žaidimų kūrėjai Justinas Malijonis ir Zorian Ivanec. Vaikams buvo pristatytos profesijos, susijusios su kompiuterinių žaidimų kūrimu (dailininkai, programuotojai, muzikantai ir t. t.). Naudodamiesi ,,Unity” žaidimų varikliu bei papildoma mokomąja medžiaga, lektoriai padėjo mokiniams susikurti savo 2D Platformer žaidimus. Kūrybinis procesas buvo be galo įtraukiantis ir įdomus. Mokinių manymu, tokia veikla leidžia atskleisti savo gabumus ir net gali padėti apsispręsti dėl būsimos profesijos.
Paskutinis projekto etapas – „Medijų savaitė“– vyko FB paskyroje. Šios savaitės metu buvo siekiama parodyti, kad šiuolaikinės medijos gali būti ne tik pramoga, bet ir puikus instrumentas mokytis, kurti, daryti įvairius atradimus. Buvo organizuojamos įvairios interaktyvios veiklos, susijusios su televizija bei animacija, socialiniais tinklais, kompiuteriniais žaidimais, kinu, reklama. Šios savaitės metu buvo renkamas logotipas projekto marškinėliams ir mūsų dešimtokų sukurtas logotipas ,,akis” buvo išrinktas kaip originaliausias bei labiausiai perteikiantis projekto esmę, o mokiniai dovanų gavo marškinėlius, papuoštus savo pačių darbu.
Projektą užbaigėme susitikimu su Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijos devintokais. Susitikimo metu projekto dalyviai dalijosi patirtimi, įspūdžiais bei pristatė savo sukurtus darbus.